دیدبان
در مصاحبه با «CNBC»السیسی:

بیشتر از 2 دوره رئیس‌جمهور نخواهم ماند/ اقتصاد مصر از مشکلات حاد رنج می‌برد

 بیشتر از 2 دوره رئیس‌جمهور نخواهم ماند/ اقتصاد مصر از مشکلات حاد رنج می‌برد

به گزارش دیدبان، CBS نوشت: «عبدالفتاح السیسی» با اشاره به اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مناطق توریستی مصر اظهار داشت که اگر انتقادی به وضعیت امنیتی در کشور وجود دارد، باید گفت که ما در وضعیت جنگ علیه تروریسم قرار داریم و مصر در این جنگ تنهاست و با این وجود در امر مبارزه با تروریسم جدیت داشته و صادق هستیم.

السیسی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی» افزود که هدف قرار دادن بخش گردشگری مصر بی‌نهایت خطرناک است و هدف از آن نیز تأثیرگذاری بر بخش اقتصاد مصر است به گونه‌ای که تعداد گردشگران خارجی و درآمدهای حاصل از آن هنوز به سطحی که پیش از سال 2011 بود، نرسیده است.

اقتصاد مصر از مشکلات حاد رنج می‌برد

السیسی درباره وضعیت اقتصادی کشورش تصریح کرد که اقتصاد مصر از مشکلات حاد رنج می‌برد اما اقداماتی که ما برای اجرای اصلاحات انجام می‌دهیم، اقدامات حقیقی هستند و ما در حال اجرای برنامه های برای کاهش آثار تورم بر شهروندان و اتخاذ تدابیر اجتماعی برای شهروندان هستیم.

برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهم شد

رئیس‌جمهور مصر همچنین درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که «به متن قانون اساسی مصر که به روسای جمهور اجازه می‌دهد تنها برای دو دوره 4 ساله منصب خود را حفظ کنند، احترام می‌گذارم».

وی افزود که تغییر و تحولات بزرگی در مصر در رابطه با وضعیت رئیس‌جمهور به وجود آمده است و رئیس‌جمهور تنها با اراده ملت می‌تواند به قدرت برسد و بدون خواسته ملت نمی‌تواند برای دوره بعدی رئیس‌جمهور شود.

اوضاع منطقه شکننده است

رئیس‌جمهور مصر درباره وضعیت منطقه نیز تأکید کرد که ثبات در منطقه امری بسیار مهم است و ما بایستی از این ثبات حمایت کنیم.

وی در پیامی به همه‌ طرف‌ها در منطقه تأکید کرد که جنگ، ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه دیگر کافی است و ما بایستی از امنیت و ثبات خود حمایت کنیم زیرا منطقه دیگر تاب تحمل ناآرامی‌های بیشتر را ندارد.

السیسی ثبات در منطقه را شکننده خواند و گفت که در سایه ناآٰرامی‌ها در عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و دیگر کشورها ثبات در منطقه نیز شکننده است و در نتیجه ما به ثبات بیشتری نیاز داریم.

مرتبط‌ها

۳۹۵ کشته و ۶۶۵۰ زخمی تاکنون/ تخریب ۱۰۰ درصدی روستاهای دالاهو/ انتقال مجروحان به تهران با ۳ فروند هواپیمای سپاه

عربستان و بی‌نظمی نوین جهانی

تهدید یمنی‌ها جدی است

شیخ «علی سلمان» به اتهام جاسوسی برای قطر محاکمه می‌شود

واکنش جهاد اسلامی و حماس به تهدید اخیر رژیم صهیونیستی

اروپا و سازمان ملل خواستار امکان کمک‌رسانی به مناطق جنگی در یمن شدند